Πορτραίτα συγγραφέων
€10.00 €9.00
Το πορτραίτο φανερώνει την ψυχική διάθεση του καλλιτέχνη έναντι του εικονιζόμενου, όχι την ψυχή του εικονιζόμενου. Η προσωπογραφία μάλιστα από φωτογραφία επιτρέπει στον ζωγράφο να διαβάσει με πολύ μεγαλύτερη ελευθερία το πρόσωπο αυτού τον οποίο ζωγραφίζει και να το ερμηνεύσει μέσα τη δική του ιστορία, γι’ αυτό και αποκαλύπτει περισσότερο τον ίδιο τον ζωγράφο παρά τον εικονιζόμενο. Κατατάξαμε τους εβδομήντα συγγραφείς με αλφαβητική σειρά, αποφεύγοντας, όπως και οι αληθινοί αναγνώστες λογοτεχνίας, κάθε άλλη κατάταξη, με εθνικά ή ιστορικά κριτήρια.
Διαθεσιμότητα: Διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας
Σχετικά προϊόντα
- Άλμπουμ
Δον Κιχώτη, είσαι εδώ;
Κυριτσόπουλος Αλέξης€14.40€13.00Ο Αλέξης Κυριτσόπουλος ακολουθεί τον Δον Κιχώτη στο υπέροχο ταξίδι του και αναδεικνύει τις σκηνές που συνθέτουν το δικό του ταξίδι στην ανάγνωση του κλασικού βιβλίου. Στιγμές από την ιστορία του ονειρεμένου Ιππότη, του Σάντσο Πάντσα, της Δουλτσινέας αλλά και των ανεμόμυλων, του Πανδοχέα, και άλλων ηρώων ζωντανεύουν με τα χρώματα του Αλέξη Κυριτσόπουλου σε μια έκδοση που θα γίνει κλασική
- Ζωγραφική
Τ’ΑΓΡΙΟΛΟΥΛΟΥΔΑ ΤΟΥ ΒΑΡΛΑΜΟΥ
Βαρλάμος ΓιώργηςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ€30.00€20.00Το λεύκωμα, «τ’ αγριολούλουδα του Βαρλάμου», αποτελεί ένα εξαιρετικό εκδοτικό δείγμα, αποκαλύπτοντας τη ζωγραφική ποιότητα και τις βαθιές γνώσεις του Γ. Βαρλάμου στην τέχνη του βιβλίου. Μια έκδοση, που απευθύνεται στο πλατύ κοινό, την οποία χαρακτηρίζει η ποιότητα και η μαστοριά. Στις σελίδες του περιλαμβάνονται 71 ζωγραφικά έργα, φιλοτεχνημένα από τη δεκαετία του ’60 έως σήμερα. Τα αγριολούλουδα για τον Γ. Βαρλάμο, είναι ένα από τα πολλά αγαπημένα θέματα, που ήρθαν στο φως από το χρωστήρα του, ενώ παράλληλα βρήκαν έκφραση -με διάφορες τεχνικές- στη μεγάλη του αγάπη, τη χαρακτική.«Αρκετά χρόνια πριν “βασάνιζα” τ’ αγριολούλουδα, επειδή είχα ανάγκη από ένα θέμα για να ασκούμαι στη ζωγραφική», σημειώνει ο Γ. Βαρλάμος. «Θα ’λεγα πως τα λουλούδια στάθηκαν τα πρώτα μου μοντέλα και τα ευγνωμονώ για την αρμονική τους συνεργασία. Σ’ αυτά χρωστάω ένα σημαντικό μέρος των γνώσεών μου στην τεχνική της ζωγραφικής και όχι μόνο της ζωγραφικής.» Η δουλειά αυτή εξακολούθησε να συντροφεύει το δημιουργό, και βρήκε μεγάλη ανταπόκριση στον κόσμο.
- Ζωγραφική
Farindola
Βαρελας ΤάκηςΤο γράμμα που δεν έφτασε ποτέ€15.00€12.50Αναζητώντας τη Farindola, σε καμιά περίπτωση, δε θα μπορούσες να την συναντήσεις αν δεν έμπαινες μέσα στον κοινωνικό ιστό της κοινότητας, δηλαδή αν δεν έμπαινες ανάμεσα στους ανθρώπου της, στην καθημερινότητά τους. Εκεί χτυπά η πραγματική καρδιά της Farindola· στους ανθρώπους της εργασίας. Και αυτόν τον κόσμο έπρεπε να τον ανακαλύψω, να κοινωνήσω τη ζωή και τα πάθη του.
Άλλωστε, αυτή θα ήταν και η ουσιαστική πηγή έμπνευσης για τις εικαστικές αναζητήσεις μου.
Το περιβάλλον, η αρχιτεκτονική δομή της κοινότητας, τα σπίτια, το νέο και παλιό χωριό, με τα αμέτρητα καντούνια και τα σκαλιά υποδήλωναν την ομορφιά της κοινότητας, αλλά έκρυβαν επιμελώς τα βάσανα και τους πόνους του τόπου, τις χαρές και τις λύπες του - Ζωγραφική
Η «Ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης» και η Δυτική Τεχνολογική Παράδοση του Μεσαίωνα
ΜΑΡΚΟΖΑΝΗΣ ΙΑΚ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ€13.00€9.00Η «Ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης» του ιερομονάχου Διονυσίου εκ Φουρνά, γραμμένη τον 18ο αιώνα, υπήρξε ένα από τα λιγοστά ολοκληρωμένα τεχνικά ζωγραφικά εγχειρίδια στον ελλαδικό χώρο, μέσα από το οποίο έγινε μία συστηματική προσπάθεια καταγραφής υλικών και μεθόδων ζωγραφικής, μεταβιβάζοντας πληροφορίες, γνώσεις και πρακτικές τόσο της καθ’ ημάς Ανατολής, όσο και της δυτικής τεχνολογικής παραδόσεως.
Η συγκριτική μελέτη του τεχνολογικού μέρους της «Ερμηνεία της Ζωγραφικής Τέχνης», με τρία αντίστοιχα δυτικά εγχειρίδια της μεσαιωνικής και αναγεννησιακής περιόδου (Teophilus, On Divers Art – The Strasburg Manuscript – Cennino Cennini, II libro dell’ arte), απετέλεσε όχι μόνο επιστημονική πρόκληση, αλλά και πρόσκληση σε ένα ταξίδι γνώσεων γύρω από τις τεχνολογικές μεθόδους της ζωγραφικής τέχνης των περασμένων αιώνων.
Η αποκωδικοποίηση και ο συσχετισμός των πληροφοριών των τεσσάρων εγχειριδίων έθεσε καίρια ερωτήματα, αλλά οδήγησε και σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, παρ’ ότι η κατανόηση των περιλαμβανομένων συνταγών δεν υπήρξε εύκολη υπόθεση, αφού πολλά υλικά, φυτά, ορυκτά και χημικά στοιχεία, στα οποία οι συγγραφείς αναφέρονται, είτε δεν χρησιμοποιούνται σήμερα, είτε συναντώνται με διαφορετικές ονομασίες.